Välj en sida

Fakturor

Fakturor från kommunen
Du som betalar fakturor till kommunen har möjlighet att göra detta via Autogiro.

Autogirot är en trygg tjänst: i god tid före varje betalningsdag får du skriftligt besked om hur mycket som kommer att dras från ditt bankkonto. Inga pengar dras från ditt konto utan att du vet om det. Dessutom har du möjlighet att stoppa betalningar ifall något inte stämmer.

När du är ansluten till Autogirot behöver du inte oroa dig för att missa någon betalning. Vi ser till att betalning alltid görs på rätt dag. Fördelar med autogiro:
Du riskerar ingen dröjsmålsränta eller förseningsavgift.
Ska du t ex resa bort på semester behöver du inte betala långt i förväg.
Det enda du behöver göra just nu är att du fyller i och skriver under din anmälan till Autogirot. Du är sedan ansluten till denna tjänst så länge du själv önskar.

Ifylld blankett skickas till:
Skinnskattebergs kommun
Ekonomikontoret
Box 101
739 22 Skinnskatteberg.

Icon of Anmälan till autogiro Anmälan till autogiro (70 KiB)

Vid frågor om autogiro
Birgitta Karlsson tel 0222-51 56 51
Helena Tengbert tel 0222-51 56 50

Fakturor till kommunen
Kommunen hanterar alla sina fakturor elektroniskt. Den elektroniska hanteringen omfattar samtliga leverantörsfakturor till alla kommunens verksamheter. Skanning av fakturor sker centralt i kommunen. Referens måste alltid anges på fakturan med beställare, verksamhet och referensperson/avdelning.

Fakturaadress för alla fakturor till kommunen:
Skinnskattebergs kommun
Box 101
739 22 Skinnskatteberg

Kommunen tillämpar alltid 30 dagars betalningsvillkor från ankomststämplad faktura. Kommunen godtar inte expeditions- och faktureringsavgifter.